• Marianne Tobro

Kella keeramine ja lapse uni

Märtsi viimasel pühapäeval on jälle kella keeramise aeg. Kuigi suurem osa lapsi kohaneb kella keeramisega üsna lihtsalt, siis on neid lapsi, kes on selliste muutuste osas tundlikumad. Tavaliselt on sellisteks lasteks need, kes on tundlikumad üleväsimuse suhtes ja kes vajavad muutustega kohanemiseks muidu ka veidi rohkem aega. Jagan mõnda ideed, mis sellel juhul abiks olla võivad.


Laps ärkab vara


Kui sulle on muret tekitanud see, et sinu laps on varane ärkaja, siis ära muuda lapse unes midagi. Muutub ainult võib-olla harjumuspäraseks muutunud kellaeg tegevuste juures. Lapse ööpäevarütm jääb samaks, aga muutub kõigi tegevuste kellaaeg. Kasutage magamistoas pimendavaid kardinaid. Siinjuures tuleb jälgida ainult seda, et lapse ärkamine ei muutuks tasapisi siiski varasemaks ning unetunde väheks ei jääks. Selline lähenemine sobib laste puhul, kes ärkavad, sest nende loomulik keharütm nii ütleb, mitte ei ärka mingi segaja või muu probleemi tõttu.


Uue kellaajaga kohanemine


Kui soovid, et ka peale kella keeramist kellaajad klapiks nii nagu enne ja sinu lapse puhul ei toimiks päeva pealt tunni ajase muutuse tegemine, siis tee seda samm-sammult:

  • Hakka 15 minuti kaupa liigutama kogu ööpäeva tegevusi soovitud suunas alates hommikusest ärkamisest. Söögi ajad, vahepalad, uinakud, harjumuspärased tegevused nagu õues käimine või vannitamine.

  • Anna lapse loomulikule keharütmile keskkonna abil märku, et on öö või päev. Kui tahad, et su lapse keha harjuks, et sellel ajal on öö, siis keskkond olgu ka vastav ja vastupidi.

  • Öö ajal väldi valgust (eriti telekat jm ekraane, sest tihti võib vara ärkamist tekitada või süvendada esimese asjana tv käima panemine), liigutused rahulikud, hääletoon vaikne.

  • Päevast märku andmiseks olge võimalusel loomuliku päikesevalguse käes või pange tuled põlema, hääl valjem, tegevused aktiivsed.

  • Liigu 15 minuti võrra edasi 1-3 päeva tagant.


Veel võimalusi


Kui sinu laps nii tundlik sellistele muutustele pole, siis võid ka:

  • Lihtsalt vooluga kaasa minna ja lapse õhtul magama panna uue kellaaja järgi.

  • Anda üleminekuks paar päeva. Mõlemal päeval liikuda poole tunni jagu.

Sul on veel küsimusi või tahad jagada kogemust? Tule Küsi Külalt fb gruppi.



VEEL POSTITUSI

TAHAD BEEBI JA VÄIKELAPSE UNE KOHTA TEADA VEEL ROHKEM?

SAA TEAVITUSI UUTEST MATERJALIDEST

Kellelegi ei meeldi spämm. Püüan saata kasulikku ja asjalikku sisu ning soovi korral saad end igal ajal listist kustutada.

AVASTA UUT UNE INFOT MINU SOTSIAALMEEDIAST

  • Instagram
  • Facebook
  • Facebook group
  • Instagram
  • Facebook
  • Facebook group

©Malviine OÜ - Kõik õigused kaitstud 2020

Kodulehekülje sisu ei ole lubatud avalikustada, levitada või kasutada mistahes muul viisil ja kohas ilma Malviine OÜ kirjaliku loata. Avalikustamisel peab säilima viide info algallikale va juhul kui ei ole kokkulepitud teisiti. Veebilehe sisu võib printida vaid isiklikuks kasutamiseks.

Copy of Marianne-8.png