• Marianne Tobro

Kuidas beebit rahustades ise rahulikuks jääda?

Tegin fb’sse sama pealkirjaga postituse ja kuna sinna tuli veel lisaks palju häid mõtteid, siis tahan seda ka oma blogis jagada, et see püsivamalt alles jääks ja kaugemale leviks. 🙂 Ma mäletan, kui ma selle teema esimest korda oma webinari sisse võtsin. Ma nii kartsin, et nüüd mind loobitakse küll kividega, aga samas tundsin, et see on nii oluline teema, millest rääkida. Ma ju teadsin, et kui minul on seda muret olnud ja minu klientidel on seda muret olnud siis peab olema neid vanemaid veel, kes leiaks sellest rääkimisest toetust. Natuke kivisid (kurjad kirjad sotsmeedias) sain ka, aga see on väike tilk selle kõrval, kui vajalik on sellest rääkimine.

Suurem enamus vanemaid on varem või hiljem endast välja läinud. Sellepärast on sellistest asjadest rääkimine ka oluline, et mitte üksi jääda, saada toetust ja leida enda jaoks toimivad lahendused, kuidas aidata iseennast ja seeläbi ka oma last. Stressirohkes olukorras ärritumine on inimlik, aga täiskasvanu kohustus on endaga tegeleda, et see ärritumine poleks kahjulik endale või ümbritevatele.

Kuidas ennast aidata, kui tunned, et kaas lendab kohe pealt ära?

Ta ei nuta sinu peale.

Ole väga teadlik sellest, et laps ei nuta sinu pihta, ta ei nuta sinu peale. Jube raske on jääda rahulikuks kui tekib tunne, et keegi karjub sinu peale. Beebi aga ei karju sinu peale – ta väljendab oma muret, sest muudmoodi ta ei oska. Ta ei püüa olla raske või teha sinu elu raskeks. Ta lihtsalt ei saa endaga veel paremini hakkama.

Beebi nutt ei ole maailma lõpp.

Mõnikord ta lihtsalt nutabki ja sa ei saagi teada, miks. Ole kohal, aita endal rahulikuks jääda ja toeta beebit. Igat nuttu ei peagi vaigistama ja mõnikord on väga hea nutuga suur emotsioon välja saada. Mõnikord sa ei saagi tema muret ära lahendada kohe. Toeta oma beebit süles hoidmise, kallistuste, paitamise või laulmisega. Sellest piisab, et sa tema jaoks olemas oled! Või kui kiire reageerimine on raske näiteks teise lapse eest hoolitsemise tõttu, siis hüüa talle, et emme kohe tuleb või emme teeb selle ära ja siis tuleb kohe sinu juurde.

Vesi rahustab.

Vesi on paljudele väga rahustav. Pese käsi külma veega. Joo vett. Võimalusel mine dussi alla. Mine lapsega koos vanni.

Mine pissile.

Tegele teadlikult sellega, et sinu põhivajadused oleksid täidetud. Sinu nöör on palju lühem, kui tunned end ebamugavalt ja enesetunne on halb. Jah, tihti ei ole see nii lihtne saada palju rohkem unetunde, aga mõtle siis sellele, et tunneksid end mugavalt nii palju kui võimalik – mugavad riided, võta pehme pleed peale. Pane laps turvaliselt voodisse ja mine käi wc-s ära. Ja väga oluline – söö hästi, joo hästi. Joo vett, teed ja kohvi, kui soovid ja seda naudid. Tee nii, et koguaeg oleks külmkapist midagi kiirelt võtta, kui on raskem päev ja midagi valmistada ei jõua. Hoolitse selle eest, et tunneksid end võimalikult mugavalt ja hästi, siis on kergem ka vastu pidada rasketele hetkedele.

Pane muusika käima või laula.

Kui sa muudkui ketrad oma peas seda, et miks ta juba ei rahune ja mis tal viga on, siis on väga kerge ennast ise veel rohkem närvi ajada. Laulu ümisemine või vaikse rahuliku muusika kuulamine võib abiks olla nii sulle enda rahustamisel kui ka seeläbi lapsele.

Hinga sügavalt ja aeglaselt.

Beebi tunnetab sinu hingamise ja südamelöökide järgi sinu meeleolu ja tihti ongi beebil väga raske rahuneda, kui olete juba mõlemad närvis. Üks hetk oletegi suletud ringis, kus sina oled närvis, sest beebi oli närvis, aga tema mure sai ammu lahendatud ja nüüd ta on närvis juba lihtsalt sellepärast, et sina oled närvis ja kõik on närvis ning keegi ei saa aru, miks. Saad aidata beebil (või vähemalt endal) rahuneda kui teadlikult hingad sügavamalt ja aeglasemalt. Pane silmad kinni ja kujuta ette, kuidas kõik pinge ja stress koguneb sinu kopsudes oleva õhu juurde ja koos pika välja hingamisega läheb kõik pinge koos õhuga sinu kehast välja. Küsi külalt fb grupist võid leida ka minu sisse loetud harjutuse pinge välja hingamiseks. Proovimine halba ei tee!

Ole kursis!

Heaks abiks on kindlasti ka see, kui tead, miks su beebi rahutu võib olla. Uuri kirjandust või kuula loenguid lapse arengu ja tema nutu mõistmise kohta. Hea abiline võib olla ka wonder weeks telefoniäpp, mis sinu lapse vanuse järgi ütleb ära, mis mure teda parasjagu vaevamas võib olla.

Loe ka ideid, mida teha, kui beebi nutab.

Aitäh oma nippide ja ideede jagamise eest nii minu fb-s kui ka instas! 🙂

©Malviine OÜ - Kõik õigused kaitstud 2020

Kodulehekülje sisu ei ole lubatud avalikustada, levitada või kasutada mistahes muul viisil ja kohas ilma Malviine OÜ kirjaliku loata. Avalikustamisel peab säilima viide info algallikale va juhul kui ei ole kokkulepitud teisiti. Veebilehe sisu võib printida vaid isiklikuks kasutamiseks.

Marianne_edited.png