Unenõustamine

MIS ON UNENÕUSTAMINE?

Mul ei ole imetrikke ega haldja võlukeppi, mis kõik lapsed magama paneks. Kõik info, mida ma jagan, on kuskil juba olemas ja kirjas. Nõustamise eeliseks on see, et ma toon sellest tohutust ja vastuolulisest infohulgast välja selle, mis on praegult teie olukorras oluline. Lisaks kogemuse jagamine, toetus, julgustus, selgitused ja "miks" küsimustele vastamised. Informeeritud vanem saab teha informeeritud otsuseid ja tunda end enesekindlalt. Toetatud vanem saab tegutseda armastusest, mitte hirmust või ümbritsevate survest.

MILLEST UNENÕUSTAMISE KÄIGUS RÄÄGIME?

Iga koostöö lõplik väljanägemine sõltub teie pere vajadustest ja soovidest. Suures plaanis keskendume järgnevale:

  • Milline on normaalne lapse uni ja mida mingis vanuses lapselt oodata saab.

  • Kuidas sinu beebi või väikelapse märguandeid mõista, mida ta ütleb oma käitumisega.

  • Mida ta vajab ja kuidas luua sinu lapsele mõnusaks ja rahulikuks uneks head tingimused.

  • Kuidas leebelt ja lapse tempos soodustada pikemalt magamist ja iseseisvamat uinumist.

  • Kuidas vanemad saaksid paremini magada ka ilma lapse und muutmata, kuidas kohaneda lapsevanemarolliga ja stressiga, mida lapse vajaduste täitmine kaasa toob.

MIKS VALIDA MIND OMA UNENÕUSTAJAKS?

LÄHEDUSSUHE JA LAPSE MÄRGUANNETELE VASTAMINE ON PRIORITEET

Sa ei pea kartma, et survestan sind tegema nutukooli või kasutama karme lapse vajadustega mitte arvestavaid meetodeid. Lapse nutt pole manipuleerimine, lapse märguannete järgi toitmine ja uinumise abistamine on normaalsed. Loome lapsele tingimused, et ta saaks hästi magada ja ta teeb seda, kui ta on valmis, mitte ei õpeta last lihtsalt mitte nutma.

PEREKESKNE JA PÕHJALIK LÄHENEMINE

Uni ei ole üks asi vaakumis. Und mõjutab lapse ja vanema temperament, toitmise korraldus, tervis, stress, ärevus, vanema enesetunne ja enesekindlus, päevategevused ja siis muidugi ka uneharjumused. Vaatame laiemalt läbi lapse vajadused, räägime, millised on tema individuaalsed märguanded ja mida saame teha, et laps saaks paremini magada.

TOETAN JA JULGUSTAN

Võtan aega kuulamiseks, aru saamiseks, mõistmiseks, inimlikuks toetuseks, soovituste põhjendamiseks ja küsimustele vastamiseks. Kui sina tunned end turvaliselt ja enesekindlalt, siis jaksad olla toeks oma lapsele ja tulevad muutused ka kogu perele rahumeelsemalt. Õnnelik vanem, õnnelik laps.

500+ ABI SAANUD PERET

Seni on 2020. aastal minuga suhelnud personaalsel nõustamisel või läbi unekursustel osalemise üle 500 pere.

6+ AASTAT KOGEMUST VANEMATE TOETAMISEL

Toetan lapsevanemaid 2014. aastast.

MITMEKÜLGNE VÄLJAÕPE JA KOGEMUS

Saan sind toetada mitmekülgselt, sest lisaks unenõustaja ametile olen ka sünnitusjärgne peretoetaja ja imetamisnõustaja. Õppinud juurde ka pudelist ja piimaseguga toitmise eripärasid, lisatoiduga alustamist, täiskasvanute uneprobleeme, sünniloo kuulamist, vaimse tervise teemasid ja muud.

KUIDAS UNENÕUSTAMINE VÄLJA NÄEB?

BRONEERI AEG

Aja saad broneerida kõige varem 4 päeva kaugusele, et jõuaksid täita ka küsimustiku ja unepäeviku. Tasumine toimub broneerimise käigus.

TÄIDA 3-5 PÄEVA UNEPÄEVIK JA KÜSIMUSTIK

Peale broneeringut saadan sulle lingi unepäeviku ja küsimustiku failidele ligi pääsemiseks. Küsimustik ja unepäevik peavad olema täidetud vähemalt 24 tundi enne kokku lepitud videokõnet, et jõuaksin nendega tutvuda.

TOIMUB VIDEOKÕNE

Videokõne käigus küsin täpsustavaid küsimusi, mis andmetega tutvudes tekkisid ja koos teeme plaani, kuidas jõuda ühiselt kokku lepitud eesmärkideni.

SAADAN SULLE UNEPLAANI

Järgmisel tööpäeval peale videokõnet saadan sulle uneplaani, kus on kokkuvõte kõne ajal räägitud olulisemast infost ja ideed, mis võiks teid veel eesmärkideni jõudmisel aidata.

JÄTKUV TOETUS

Peale uneplaani saatmist toetan sind vastavalt sinu valitud paketi tingimustele. Kõik unenõustamise kliendid saavad liituda ka minu facebooki kliendigrupiga ja sinna küsimusi postitada ja ka teiste kogemusi uurida.

KUI PALJU UNENÕUSTAMINE MAKSAB?

Unepakett "Hea uni"

Pakett sisaldab:

  • Küsimustiku ja unepäeviku analüüs

  • 1-1,5h kestev nõustamine videokõne teel, küsimustele vastamine.

  • Uneplaan - kokkuvõte nõustamisel räägitust, eakohased unesoovitused ja variandid eesmärkideni jõudmiseks.

  • 1 nädala jooksul peale uneplaani saatmist täiendavatele küsimustele vastamine ja toetus e-maili teel (kuni 3 vastuskirja).

 

See pakett sobib neile, kelle eesmärk on uneprobleemide ennetamine, lihtsalt ideede kogumine või abi on vaja ainult tee alguse leidmisel ja usud, et edasi saad ise hakkama. Vabade aegade olemasolul on võimalik lisatuge ka hiljem juurde osta (ja maksmist mitmele kuule jaotada näiteks).

Hind:

160€

Unepakett "Lõpuni toetatud"

Pakett sisaldab:

  • Sama, mida pakett "Hea uni".

  • Vajadusel lisa videokõne sünniloo kuulamiseks, imetamisnõustamiseks, kogemusnõustamiseks või muu und mõjutava teema põhjalikumaks arutamiseks.

  • Peale uneplaani saatmist 4 nädalat toetust e-maili teel (kuni 3 vastuskirja nädala jooksul).

  • Videokõne aega on võimalik kokku leppida ka laupäevaks.

See pakett sobib neile, kes soovivad muutuste läbi viimise perioodil rohkem tuge ja küsida, et kindel olla. Samuti neile, kelle uneolukorra juures on rohkem kui üks probleem (öine võõrutamine, lühikesed päevauned ja keeruline magama jäämine näiteks).

Hind:

235€

Unepakett "VIP"

Pakett sisaldab:

  • Sama, mida pakett "Hea uni".

  • 6 nädalat e-maili toetust (kuni 3 vastuskirja nädalas), millest 2 esimest nädalat sisaldavad ka igapäevast unepäeviku üle vaatamist.

  • 4x30 minutit (video)kõnet olukorra hindamiseks ja emotsionaalseks toetuseks.

  • Toetusperioodi lõpus kokkuvõttev (video)kõne ja soovitused, kuidas edasi minna.

  • 1 tunnist (video)kõnet 6 kuu jooksul peale toetusperioodi lõppu, kui tekib veel küsimusi või lapse unes muutusi.

See pakett on neile, kes vajavad rohkelt emotsionaalset toetust ja kindlustunnet, et kõik liigub nii nagu peab, sest lapse uneolukord ongi erakordselt keeruline, vanem on pikaajaliselt unepuuduses olnud või väga ärev. Aja broneerimiseks kirjuta mulle kiri@mariannetobro.ee

Hind:

500€

TAGASISIDE KLIENTIDELT

Enne unenõustaja poole pöördumist ei osanud minu 7 kuune beebi veel iseseivalt uinuda. Ööd olid väga kurnavad, kuna uinus ööunne vaid rinnaga ja ärkamisi öösel oli 5-7 korda ja see kestis meil väga pikalt. Lisaks päevaunede pikkus oli vaid 30 minutit. See oli lópuks nii väsitav, et otsustasin pöörduda unenõustaja poole. Leidsin sotsiaalmeeldiast Marianne, kes teeb leebet unekooli, ilma nututa, mis sobis meile ideaalselt. Meil läks küll rohkem aega iseseiva uinumise õppimiseks aga lõpuks see päev saabus, kui minu pisike jääb ööunne ilma rinnata ja ärkab praegu vaid 1 kord öösel ja päevauned on meil palju palju pikemad. Ma olen nii tänulik ja õnnelik, et suutsime ilma suurema nututa selle saavutada. Mulle väga meeldis Marianne leebe lähenemine, et ei pea laskma lapsel nutta mitmeid tunde, kui lõpuks uinub. Kindlasti soovitan kõikidele emadele, kellel on sama probleem ja ei soovi oma beebile stressi tekitada ja jätta teda üksi nutma ja uinuma. On võimalik ka teistmoodi läheneda ning minu süda on rahul ja beebi on õnnelik :)

Heidi Ingver

---

Uneinglid on olemas ja see on kindlasti Marianne teine nimi. Pöördusime Marianne poole, sest enda mõistus oli otsas ja infot laste uneteooriate kohta tohutult palju. Olime mitmeid erinevaid meetodeid kasutanud ka Marianne videoloengutest, kuid tundsime et vajame siiski personaalsemat lähenemist. 

Marianne lähenes asjale täpselt nii nagu ootasime. Kuulas meie mured põhjalikult ära, aitas lisaks unele lahti selgitada ka sünniloo osa, et tuua iseendasse tagasi südamerahu. Kirsiks tordil oli Marianne nõustamine, mis on ülimalt abivalmis, professionaalne ja kõige positiivsem kogemus omaette. 

Nii põhjalikku tuge ja tagasisidet annab otsida, veelgi enam, et ka see tõesti leida ja olla toetatud. Meie leidsime! Aitäh aitäh aitäh :)

Tahaks loota, et hea unega perekonnas kasvavad ehk ka rõõmsamad lapsed :)

---

Pöördusin unenõustaja poole, sest lapse uneaeg oli muutumas stressoriks kogu perele. Olime elukaaslasega oma arust püüdnud kõike, aga laps nagas väga halvasti ja keeldus oma voodist. Otsustasin unenõustajalt abi küsida.

Ei kahetse ma otsust. 

Nõustaja kuulas ja andis tagasisidet, peegeldas ka palju minu mõtteid. Seedsin nõustaja öeldut päevakse ja sain aru, kui palju abi mulle isiklikult nõustamisest oli. Panin kirja ka enda jaoks olulisi mõtteteri.

Hakkasime vaikselt soovitatud muudatusi sisseviima. Tänaseks on lapse unele panek hoopis midagi muud. Olen tänulik.

KORDUMA KIPPUVAD KÜSIMUSED

 

Kas garanteerid tulemuse? Kui kiiresti jõuan tulemusteni?

Unenõustamine ei toimu tellimustööna. Ma ei garanteeri ühtki tulemust, sest tulemus suuremas osas ei sõltu minust. See sõltub muuhulgas infost, mida mulle nõustamise käigus jagatakse, vanema ootustest ja soovidest ning valmisolekust soovitusi päriselt rakendada ning kõige olulisem - lapse valmisolekust.

Kas unenõustamise käigus peab loobuma lapse rinnaga magama panemisest, kolima lapse oma voodisse või oma tuppa?

Ei pea, kui teile senine korraldus sobib. Kui ei sobi, siis leiame variandid, kuidas seda muuta.

Ma ei suuda lasta tal nutta. Kas saab ka ilma nututa?

See, et vanem tahab oma last lohutada ja tema nutule reageerida on täiesti loomulik, normaalne ja julgustan seda igati. Ma ei tegele unekooliga, mis eeldab lapse üksi nutma jätmist. Vastavalt lapse vanusele, arengule, temperamenditüübile ja uneprobleemile võib juhtuda, et mingil määral nuttu on, sest nutt on lapse suhtlemise viis, aga nõustamise käigus püüame leida tingimused, et seda oleks võimalikult vähe ja alati julgustan lapse vajadustele vastama ja teda lohutama. Minu "tööriistakastis" on erinevaid meetodeid nii vajadusel kiiremate ja suuremate muutuste läbi viimiseks kui ka aeglasemaid ja lapse tempos liikuvaid juhiseid, mille puhul enamasti nuttu polegi.

Kas sa toetad luti kasutamist/pikaajalist imetamist/varast rinnast võõrutamist?

Usaldan ja toetan vanema otsuseid. Sinu soovid luti kasutamisel või mitte kasutamisel ja imetamisel või mitte imetamisel on mulle olulised teada, et sind parimal viisil toetada, aga mul ei ole peredele selles osas nõudmisi, et peab kas ühte või teistpidi tegema. Soovi korral jagan sulle infot, et otsustamine kergem oleks, aga otsused on pere teha.

Kõik räägivad, et tihe imetamine ja öösel ärkamine on normaalne. Ma tahan olla leebe ja lapsest lähtuv vanem, aga ma olen kurnatud ja enam nii ei jaksa. Kas pean lihtsalt välja kannatama?

Ei pea lihtsalt välja kannatama, kui sinu jaoks ei ole see olukord talutav. Mitte midagi tegemise ja karmi nutukooli vahel on veel miljon võimalust, kuidas tagada, et ka vanem saaks piisavalt und ja kuidas soodustada lapse paremat und.

Kas pean järgima ranget une- ja toitmisgraafikut?

Nii nagu mõni täiskasvanu vajab ja eelistab rutiini rohkem, on sama ka beebidega. Mõni beebi magab palju paremini, kui iga päev on söögi- ja uneajad enam-vähem samasugused ja teise puhul toimib kõik paremini lapse märguannete järgi toimides. Saame rääkida nii sellest, kuidas lapse märguandeid mõista, mis põhimõtete järgi lapsele päevakava koostada kui ka sellest, et kuidas aru saada, milline variant sinu lapsele võiks kõige paremini sobida. Kui päevakava koostan, siis lapse olemasoleva unepäeviku põhjal ja püüdes tema loomulikku rütmi tabada. Kõiki lapsi samasugustesse copy-paste päevakavadesse suruda ei proovi.

Sul on veel küsimusi unenõustamise kohta? Kirjuta mulle kiri@mariannetobro.ee ja vastan neile rõõmuga!

©Malviine OÜ - Kõik õigused kaitstud 2020

Kodulehekülje sisu ei ole lubatud avalikustada, levitada või kasutada mistahes muul viisil ja kohas ilma Malviine OÜ kirjaliku loata. Avalikustamisel peab säilima viide info algallikale va juhul kui ei ole kokkulepitud teisiti. Veebilehe sisu võib printida vaid isiklikuks kasutamiseks.

Marianne_edited.png